A mai modern világban mindenkiben egyszer megfogalmazódik a webáruház készítés gondolata. Nem csoda hiszen az e-kereskedelem évről évre fejlődik. Azonban a webáruház készítés előtt érdemes átgondolni, hogy ez pontosan milyen feladatokkal is jár. A webáruház készítéséneklépéseit néhány fő kérdésköre oszthatjuk. Ez a “Mit?”, “Kinek?”, “Hogyan?” “Mennyiért?” négyszöge. Ha minden kérdésre megtaláljuk a választ, akkor készen állunk arra, hogy létrehozzuk saját online boltunkat és webáruházat üzemeltessünk. A legfontosabb kérdésünk talán pontosan az, hogy mit áruljunk a webáruházban?! A legegyértelműbb kérdésnek tűnik elsőre, ugyanakkor minél mélyebben foglalkozunk vele, annál komplexebb kérdéssé válhat. Általában a legtöbb webáruház tulajdonosnak már rendelkezésére áll a konkrét termék. A termékkel nem rendelkezők számára azonban több e-kereskedelemmel foglalkozó oldal is segítséget nyújthat, így könnyen ki tudjuk választani a szimpatikus termékkört. Ezért fontos, hogy elkülönítsük azokat, akiknek még nincs termékük azoktól, akik már rendelkeznek a termékkel. Azok, akik már a webáruház elkészítése előtt, minden piackutatás nélkül pontosan tudják, hogy mit szeretnének értékesíteni online, jellemzően olyan személyek, akik már egy ideje értékesítik offline módon az adott terméket. Azok esetében, akik még nem rendelkeznek termékkel, de körvonalazódik bennük a vállalkozói kedv, azt lehet mondani, hogy gyakran sikeresebbek azoktól, akik úgy gondolják, hogy az offline üzletükben lévő termék megállná a helyét az online piactéren is.